SaaS startup -yritys Ctrl on perustanut tiimin CRM:n eli asiakkaiden hallinnan ja asiakasvirran kehittämiseen automaation, tekoälyn ja integraation kautta. Lontoossa ja Tel Avivissa toimiva yritys on juuri kerännyt yli 8 miljoonaa euroa (9 miljoonaa dollaria) tätä skaalausta varten.

Päivitetty ja tarpeelliset tiedot sisältävä CRM on kriittinen osa hyvää yritystoimintaa. Tiimit saavat tietoa sekä näkökulmia, joita he tarvitsevat päätösten tekemiseen, laadukkaiden asiakaskokemusten tarjoamiseen sekä strategian optimointiin. Vaikka olemmekin siirtyneet jo tukevasti digiaikaan, useat myynnin ammattilaiset käyttävät noin 40% ajastaan CRM-tietojen päivittämiseen, soittojen kirjaamiseen, sähköpostien hallintaan sekä järjestelmänvalvojatöihin.

Tavoitteena on tehostaa prosesseja ja auttaa tiimejä siirtymään manuaalisista aikaa vievistä tehtävistä tulevaisuuteen. Ctrl sai tätä varten 8 miljoonaa euroa (9 miljoonaa dollaria) uudelta rahoituskierrokselta.

Rahoituskierrosta johtivat LocalGlobe ja Earlybird. Dig Ventures ja Jibe Ventures sekä Slack, Intercom, Personio ja Celonis olivat myös osallisia.